Cookies op de Michelin website

Deze website maakt gebruik van cookies om activiteiten te monitoren. Voor meer informatie, gelieve onze cookie policy te raadplege  link for more informations Validate

Recente
activiteiten
!

Welcome to your history toolbox

We've saved important information from your previous searches to make your life easier.

???private_mode_title???

???private_mode_text???

Laatst bekeken band

Laatst bekeken dealers

Laatste zoekopdracht

Passie voor rijden

Motorsport

Competitie is een onderdeel van ons DNA en van onze filosofie

In de afgelopen 100 jaar heeft geen enkel bedrijf zoveel winnende technologieën voor de competitie ontwikkeld als Michelin. Het is een indrukwekkende geschiedenis waaruit blijkt dat de passie overal in het bedrijf aanwezig is.

« De sterke betrokkenheid van Michelin bij de motorsport leidt tot de ontwikkeling van innovatieve technologieën en concurrerende banden. Levensduur, veiligheid, energie-efficiëntie en rijplezier maken allemaal integraal deel uit van het werk van de Motorsportdivisie. »

Pascal Couasnon, directeur van MICHELIN Motorsport

Onze overwinningen op het circuit

  • 12 titels FIM Superbike Wereldkampioen 1988 tot 2003

  • 27 Rider titels FIM MotoGP Wereldkampioen van 1973 tot 2016

  • 378 Overwinningen FIM MotoGP Wereldkampioen van 1973 tot 2016

 

Onze off-road overwinningen

  • 35

    Titels Outdoor Trials Wereldkampioen sinds 1981

  • 15

    Titels Indoor Trials Wereldkampioen sinds 2002

  • 31

    Titels Endurance Wereldkampioen sinds 2000

  • 7

    Titels Motocross Wereldkampioen sinds 2002

  • 34

    Overwinningen in Dakar moto

  • Dakar

    De Dakar is het langste en meest prestigieuze cross-country rally evenement ter wereld.

  • Enduro

    Enduro motorsport vindt plaats in een natuurlijke omgeving en er worden loops van zo’n 80 kilometer gereden. Dit is een van de belangrijkste off-road motorevenementen, samen met de Motocross en Trials.

  • Trial

    Bij trial-evenementen gaat het erom dat natuurlijke of kunstmatige obstakels worden genomen zonder dat de motorrijder met zijn/haar voeten aan de grond komt.