Cookies op de Michelin website

Deze website maakt gebruik van cookies om activiteiten te monitoren. Voor meer informatie, gelieve onze cookie policy te raadplege  link for more informations Validate

Recente
activiteiten
!

Welcome to your history toolbox

We've saved important information from your previous searches to make your life easier.

???private_mode_title???

???private_mode_text???

Laatst bekeken band

Laatst bekeken dealers

Laatste zoekopdracht

Innovatie

Innovatie voor plezier en veiligheid

Innovatie is altijd de kern van ons bedrijf geweest.

Gedurfde technologieën en geniale ideeën hebben geresulteerd in de meest geavanceerde technologieën op het gebied van onderzoek en onwikkeling.

Deze technologieën hebben voor betere bandprestaties gezorgd en brengen u nog meer plezier en veiligheid tijdens het rijden op uw motor.

Belangrijke data op het gebied van innovatie

  • 1970

    Motorrijders Jack Findlay en Guido Mandracci proberen de allereerste profielloze banden uit op het Misano circuit.

  • 1983

    Michelin's eerste overwinning in de Dakar Rally met Hubert Auriol op een BMW. Een geperforeerde schuimen buis die bekend staat als "Bib Mousse" vervangt de binnenband.

  • 1984

    Michelin test de eerste radiaalband tijdens de MotoGP.

  • 1987

    Michelin brengt de eerste radiaalband voor massa-geproduceerde motoren op de markt: MICHELIN A59X / M59X.

  • 1992

    Michelin introduceert 100% silica-versterkt rubber afkomstig uit onderzoek van Michelin Groep.

  • 1995

    De eerste dual-compound band in GP 500. De MICHELIN 2CT dual compound technologie zorgt ervoor dat Michelin zich nog meer van zijn concurrenten onderscheidt.

  • 2005

    MICHELIN Power Race is de eerste 2CT hypersport band die gemaakt is van verschillende rubbersamenstellingen in het midden en op de schouders van de band. Het is de eerste raceband die ook goedgekeurd werd voor gebruik op de weg.

  • 2009

    AST (Asymmetrische Technologie) maakt MICHELIN Power One Competition 16,5 de eerste band in zijn klasse die rekening houdt met verschillende soorten druk aan de zijkant van de band, afhankelijk van het circuit dat ofwel meer bochten naar links of naar rechts heeft.

  • 2011

    MICHELIN Pilot Road 3 wordt de eerste motorband met de XST X-Sipe technologie, die een ongeëvenaarde grip op een nat wegdek garandeert.

  • 2014

    2AT (Dual Angle Technologie) maakt zijn debuut op de Pilot Road 4 GT banden, die de prestatie en kwaliteit van radiaal- en biasbanden combineert. Het is ontworpen voor zware, high-performance touringmotoren.