Cookies op de Michelin website

Deze website maakt gebruik van cookies om activiteiten te monitoren. Voor meer informatie, gelieve onze cookie policy te raadplege  link for more informations Validate

Recente
activiteiten
!

Welcome to your history toolbox

We've saved important information from your previous searches to make your life easier.

???private_mode_title???

???private_mode_text???

Laatst bekeken band

Laatst bekeken dealers

Laatste zoekopdracht

TECHNOLOGIE

Stabiliteit

Een innovatie voor comfort en balans

MICHELIN Two Compound Technology+ (2CT+)

MICHELIN Two Compound Technology+ (2CT+)

De MICHELIN Two Compound Technologie+ (2CT+) is de nieuwste versie van de 2CT. De ingenieurs van Michelin ontwikkelden deze technologie om tot een perfecte stabiliteit te komen. In hun zoektocht naar de juiste balans, hebben ze een optimaal niveau van stijfheid gevonden. Daardoor wint de motor enorm aan stabiliteit. Deze technologie komt het best tot zijn recht in bochten, zeker bij snel excelleren.

De dual compound technologie is eveneens herzien. Onder het zachtere rubber van de schouders, is een harder rubbermengsel aangebracht. Deze structuur garandeert aanzienlijk meer stabiliteit. Geniet, dankzij de uitstekende grip, van totale controle op nat wegdek. Banden met deze technologie zijn perfect te besturen voor een veilige en gecontroleerde rit. Deze technologie is ontwikkeld voor sportieve motoren en wordt toegepast bij de Pilot Power 3 en Power SuperSport.

Een goed voorbeeld van verdeling van de zachte en harde rubbers, is de MICHELIN Pilot Power 3 Rear

 

MICHELIN Dual Angle Technology (2AT)

Bij de MICHELIN 2AT technologie worden de radiaal- en diagonaaltechnologie (die representatief zijn voor de expertise van Michelin) gecombineerd. Het is een exclusieve combinatie die speciaal werd ontwikkeld voor de GT-modellen. Deze krachtige motoren zijn gebouwd voor de langere reizen en worden aan strenge testen onderworpen. Ze zijn zwaar en snel. Hun banden moeten een onberispelijke kwaliteit hebben. De radiale structuur zorgt voor flexibiliteit en optimale prestaties op de weg en biedt daarmee comfort. De diagonaalstructuur zorgt voor voldoende stevigheid en weerstand zodat men met een gerust hart kan rijden.

De 2AT technologie voorziet in twee verschillende lagen. De eerste laag is geïnspireerd op de radiale opbouw en staat loodrecht op de weg. De flexibele zijwanden garanderen comfort en voldoen ruimschoots aan de eisen die aan moderne banden worden gesteld. De tweede laag is een stuk smaller en heeft een diagonaalstructuur om uitstekend te kunnen presteren bij een zware belading. Deze hoogwaardige technologie wordt toegepast bij de Pilot Road 4 banden.

MICHELIN Pilot Road 4

MICHELIN Pilot Road 4 GT

 

Ontdek de MICHELIN Pilot Road 4 GT

 

MICHELIN Adaptive Casing Technology (ACT)

MICHELIN Adaptive Casing Technology (ACT)

MICHELIN ACT (Adaptive Casing Technologie) is een innovatie die is ontworpen met het oog op race en hypersport motorfietsen. Onze ingenieurs hebben het karkas geoptimaliseerd om slingeren te vermijden. Het verlies aan stabiliteit bij hoge snelheden verstoort het rijden namelijk aanzienlijk. Wanneer de motorfiets slingert, wordt het traject van de banden verstoord.

Om de bandbreedte te verminderen past de stijfheid van het rubber zich met ACT aan op de hoek van de camber. Wanneer de bestuurder rechtdoor rijdt, staat de flexibiliteit van het rubber aan de top garant voor optimale stabiliteit, terwijl in de bochten de veranderende stijfheid van de wangen tot hun recht komen. In een zoektocht naar de perfecte balans hebben de karkaslagen dezelfde richting en verschillende hoeken met minimale verschillen.

Om uw motorfiets zijn volledige potentie te laten behalen en u tegelijkertijd veilig te houden, waarschuwt de ACT technologie u met een lichte trilling wanneer deze limiet wordt bereikt. Deze technologie is te vinden in de Power SuperSport Evo, Power Slick Evo en Power Cup Evo.

 

MICHELIN Amplified Density Technology (ADT)

MICHELIN Amplified Density Technology (ADT)

Niet alleen ontworpen voor, maar ook uitermate geschikt met de cruiser familie, staat MICHELIN ADT (Amplified Density technologie) garant voor uitzonderlijke stabiliteit. Deze krachtige toermotoren zijn veeleisend en hun banden moeten zich dan ook aanpassen aan dit vermogen. Onze ingenieurs hebben een karkas met hoge densiteit ontworpen dat weerstand met een lichtgewichtgevoel combineert. Deze technologie, gebruikmakend van stevigheid, staat garant voor uitstekende wendbaarheid.

Beheersing van uw motorfiets op ieder moment, met uw veiligheid in het achterhoofd. Zelfs in de regen is uw wegprestatie onberispelijk. Het mengsel van gebruikte rubbers is exclusief. Aan de bovenzijde van de band vinden we een zeer functioneel en hoogwaardig materiaal: aramidevezel. Dit materiaal, veelvuldig gebruikt in de luchtvaartindustrie, is licht van gewicht en enorm stevig. De lagen zorgen voor uitzonderlijke reactiviteit en stabiliteit, ook bij hoge snelheden.

U vindt ACT in de Commander II en exclusief voor Harley-Davidson in de Scorcher 11 en Scorcher 31 modellen.

 

MICHELIN Maximized Contact Patch (MCP)

MICHELIN Maximized Contact Patch (MCP)

MICHELIN MCP (Maximized Contact Patch) technologie is ontworpen voor competities. Het biedt een exclusief, nieuw karkas dat perfect voldoet aan de eisen van motorcross en trailraces. Op de lastigste en meest technische terreinen is stabiliteit een essentieel element om een race met succes af te ronden. Door het aantal lagen te vergroten, verstijft de MCP technologie de band tot zijn maximale niveau en verhoogt op deze manier het contactoppervlak.

In de motorcross-modus zorgt de technologie voor verbeterde prestaties op zelfs de meest gladde wegen. In de trial-modus klampt het karkas zich, letterlijk, aan obstakels vast. Ook de aandrijftechnologie is verbeterd dankzij de extra stabiliteit aan de voorzijde. Bovendien is de reactiviteit bij bochten verhoogd en kan er slagvaardiger worden geremd. De technologie beschikt tevens over anti-scheur rubber met een 25% langere levensduur.

Maximized Contact Patch is optioneel bij de MICHELIN Trial Light/X-Light Competition, en diens radiale versie voor trial motorfietsen.